چطور یک کسب و کار خرده فروشی راه اندازی کنیم

تصویری از یک کسب و کار خرده فروشی

فهرست مطالب

ایجاد یک فروشگاه خرده فروشی (retail store) می‌تواند بهترین گزینه برای کسانی باشد که قصد دارند با یک بودجه متعادل، شروع به کار کنند. در سال‌های اخیر، کسب و کار خرده فروشی حتی با وجود پیامدهای اقتصادی ناشی از بحران COVID-19، رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.

در این متن قصد داریم به طور کلی شما را با دلایل افزایش محبوبیت این نوع تجارت آشنا کنیم. در ادامه راهکارهای مناسبی را برای شروع به کار یک کسب و کار خرده فروشی ارائه خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

آشنایی کلی

فروشگاه‌های فیزیکی برای صنعت خرید و فروش حیاتی هستند، مخصوصاً‌ به این دلیل که حجم قابل توجهی از سفارش‌های تجارت الکترونیک از طریق فروشگاه‌های خرده‌فروشی تکمیل می‌شوند. علاوه بر این، در ماه می 2021، فروش این نوع کسب و کار به بیش از 570 میلیارد دلار رسید.

انتظار می‌رود این رشد در سال 2022 با افزایش 6.6 درصدی در فروش (نسبت به سال 2021) ادامه یابد. همان‌طور که گفته شد، فضای این نوع کسب و کار به شکل بی‌سابقه‌ای رونق یافته و برای هرکسی که مایل به راه‌اندازی یک کسب‌وکار است،‌ این یک فرصت فوق‌العاده خوب به شمار می‌آید.

نحوه راه اندازی کسب و کار خرده فروشی

راه اندازی یک کسب و کار خرده فروشی به زمان و برنامه‌ریزی نیاز دارد. نکاتی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم به شما کمک می‌کند تا بدانید چگونه یک کسب و کار خرده فروشی راه اندازی کرده و چه عواملی را باید در نظر بگیرید.

محیط مناسبی برای کسب و کار خرده فروشی خود پیدا کنید

راه اندازی یک کسب و کار خرده فروشی به تعیین جایگاه کسب و کار شما و نوع کسب و کار خرده فروشی که می‌خواهید ایجاد کنید بستگی دارد. شما باید ایده روشنی از نوع کسب و کاری که می‌خواهید به سمت آن بروید داشته باشید.

مشخص کنید چه کاری را بیشتر دوست دارید انجام دهید

دریابید که به چه سرگرمی یا فعالیتی بیشتر علاقه دارید و می‌توانید با علاقه زیاد آن را انجام دهید. به این فکر کنید که چه مهارت‌هایی به طور طبیعی در شما وجود دارد. آیا اغلب توسط دوستان، خانواده، همکارانتان برای فعالیت خاصی از شما درخواست می‌شود؟ از یادگیری چه موضوعاتی لذت می‌برید؟

پاسخ به این سؤالات فهرستی از ایده‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد تا پی ببرید که می‌خواهید چه نوع کسب و کاری را راه اندازی کنید. به عنوان مثال، اگر عاشق شیرینی‌پزی هستید و دوستان یا اعضای خانواده‌تان از شما می‌خواهند کیک تولد درست کنید، بهتر است یک مغازه شیرینی‌پزی باز کنید.

سودآوری جایگاه خود را تجزیه و تحلیل کنید

پیدا کردن جایگاه مناسب برای کسب و کارتان یک چیز است و اطمینان یافتن از سودآور بودن آن یک چیز دیگر. بالاخره شما باید با کسب و کار خرده فروشی خود درآمد کسب کنید.

به طور کلی، وقتی که در کسب و کار انتخابی شما هیچ رقیبی را نمی‌توان مشاهده کرد، به این معنی است که یا تقاضای بسیار کمی برای محصولی که می‌خواهید ارائه دهید وجود دارد یا برای آن محصول اصلاً تقاضایی وجود ندارد!

به عنوان مثال، اگر قصد دارید یک کافی‌شاپ افتتاح کنید، مطمئن شوید مکانی که انتخاب کرده‌اید برای این نوع تجارت مناسب است و تقاضای زیادی برای محصول وجود خواهد داشت.

اگر می‌خواهید یک کسب و کار خرده فروشی آنلاین راه اندازی کنید، می‌توانید از نسخه رایگان ابزارهایی مانند Ubersugest و Semrush برای تعیین میزان جستجوی محصول برای فروش استفاده نمایید. این داده‌ها به شما ایده‌ای از تقاضا برای یک محصول و میزان سودآوری کسب و کار شما را می‌دهند.

در مورد رقبای خود تحقیق کنید

هنگامی که موقعیت مناسب برای کسب و کار خرده فروشی خود را پیدا کردید، باید رقبای خود را بشناسید. در مرحله بعد، نحوه بازاریابی خرده فروشی و فروش محصولات خود را مشخص کنید. تا جایی که می‌توانید درباره محصول، بازاریابی و استراتژی فروش بیاموزید تا آنچه را که ارائه می‌دهید بهبود بخشید.

محبوب‌ترین کسب و کارهای خرده فروشی

در این بخش می‌خواهیم به برخی از محبوب‌ترین مشاغل در این زمینه بپردازیم. شناخت این مشاغل می‌تواند راهنمای خوبی برای آغاز کسب و کار شما باشد.

فروشگاه خواربار فروشی

تصویری از یک فروشگاه خواربار فروشی

خواربارفروشی یک فروشگاه خرده فروشی است که مواد غذایی و لوازم‌خانگی را می‌فروشد. این نوع فروشگاه‌ها یکی از سودآورترین مشاغل خرده فروشی به شمار می‌آیند. محصولاتی که در یک فروشگاه مواد غذایی فروخته می‌شوند، اقلام روزمره هستند، به این معنی که تقاضا برای آنان همیشه بالا خواهد بود.

علاوه بر این، افتتاح چنین کسب و کاری نیاز به مهارت خاصی ندارد و به بودجه زیادی نیز نیاز نخواهید داشت. یکی از مهم‌ترین جنبه‌هایی که باید در زمینه کسب و کار خرده فروشی مواد غذایی در نظر بگیرید، مکان فروشگاه است.

برای سودآوری بیشتر یک فروشگاه مواد غذایی، می‌توانید یک وب‌سایت نیز بسازید و مواد غذایی را به صورت آنلاین بفروشید. شما نه تنها به مشتریان حضوری بلکه به مشتریان آنلاین نیز کالاهای خود را خواهید فروخت.

آرایشگاه

تصویری از یک آرایشگاه

آرایشگاه یک تجارت پرسود است البته اگر مهارت انجام این کار را داشته باشید. این امر مستلزم تسلط بر مهارت‌ها، دانش و تجربه بسیار زیادی است. در صورت فراگیری این مهارت‌ها می‌‌توانید سود بسیار زیادی را در مدت زمان کوتاهی کسب نمایید.

کافی‌شاپ

تصویری از یک کافی شاپ

صنعت فروش قهوه در سال‌های اخیر رشد خوبی را تجربه کرده است. اگر علاقه‌مند به قهوه هستید، می‌توانید با سرمایه‌ای متوسط، کسب‌وکار کافی‌شاپ خود را راه‌اندازی کنید. در حالت ایده آل، شما باید کافی‌شاپ خود را در مکانی با ترافیک زیاد مستقر نمایید تا کسب و کار خود را به موفقیت برسانید.

کسب و کار باغبانی

راه اندازی یک کسب و کار باغبانی به زمان و خلاقیت کافی نیاز دارد. بخش هیجان‌انگیز یک تجارت باغبانی این است که می‌توانید آن را از خانه خود آغاز نمایید.

شما می‌توانید خدمات خود را در زمینه نگهداری از گل و گیاه، کاشت گل و گیاه و یا تولید محصولات باغبانی ارائه دهید. سایر ایده‌های موجود برای شروع به کار عبارت‌اند از:

  • مغازه‌های پوشاک
  • دوچرخه فروشی‌ها
  • کتاب‌فروشی‌ها
  • داروخانه
  • فروشگاه زنجیره‌ای
  • فروشگاه‌های مخصوص هدیه
  • فروشگاه سخت‌افزار
  • فروشگاه موسیقی
  • فروشگاه حیوانات خانگی
  • کامیون‌های غذای سیار

یک طرح تجاری بنویسید

برای شروع موفقیت‌آمیز یک کسب و کار خرده فروشی، باید یک طرح تجاری برای درک ساختار و اولویت‌های کسب و کار خود تهیه کنید. سؤالات زیر را از خود بپرسید تا نکاتی را که باید در طرح کسب و کار گنجانده شود و کسب و کار شما را متمایز نماید، مشخص کنید:

  • چه نوع محصولاتی را خواهید فروخت؟ چرا می‌خواهید این محصولات را بفروشید؟
  • چه داده‌هایی دارید که ثابت کند تقاضا وجود دارد؟ منابع این داده‌ها چیست؟ آیا آنها قابل اعتماد هستند؟
  • چه نوع مکان تجارتی را می‌خواهید باز کنید؟ یک فروشگاه فیزیکی یا یک فروشگاه تجارت الکترونیک.
  • بازار هدف شما کیست؟ چگونه به مخاطبان خود دست خواهید یافت؟
  • چه چیزی در مورد کسب و کار خرده فروشی شما (از نظر محصولات یا خدمات) منحصر به فرد خواهد بود؟ رقبای شما چه می‌کنند؟ آیا کسب و کاری مشابه در نزدیکی وجود دارد؟
  • چه زمانی نقطه سربه سر خود را تعیین می‌کنید؟
  • تأمین‌کنندگان شما چه کسانی هستند؟
  • چه مدت برای کسب سود نیاز دارید؟
  • چه مقدار پول برای راه اندازی کسب و کار نیاز دارید؟

به یاد داشته باشید که یک طرح کسب و کار را می‌توان در هر زمان بر اساس شرایط پیش‌بینی‌نشده خاص یا جنبه‌های دیگری که در ابتدا در نظر نگرفتید، دوباره تنظیم کرد.

طرح کسب و کار خرده فروشی شما باید به عنوان یک کار در حال پیشرفت در نظر گرفته شود که با پیشرفت و شکوفایی کسب و کار خود آن را به طور مداوم شکل می‌دهید.

استراتژی بازاریابی

معمولاً مشاهده می‌شود که صاحبان فروشگاه‌های خرده‌فروشی هنگام ایجاد یک طرح تجاری برای افتتاح یک تجارت، از بازاریابی غفلت می‌کنند. ایجاد یک استراتژی بازاریابی قوی، ستون فقرات کسب و کار شما است.

یک استراتژی بازاریابی به شما کمک می‌کند خلاق باشید و راه‌هایی برای توسعه پایگاه مشتری و ارزش‌های برند خود بیابید. راه‌های زیادی برای بازاریابی محصول شما وجود دارد.

شما می‌توانید تبلیغات آنلاین یا  شبکه‌های اجتماعی را امتحان کنید. همچنین، از Yelp یا Google برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کرده و نتایج حاصل از تبلیغات را به صورت دوره‌ای ارزیابی کنید. استراتژی‌هایی را انتخاب نمایید که برای شما مناسب‌تر است و تا جایی که می‌توانید هر چیزی که به رشد کسب‌وکارتان کمک می‌کند را پیدا کنید.

پیش‌بینی‌های مالی برای کسب و کار خرده فروشی

یک طرح یا برنامه تجاری باید شامل واضح‌ترین هزینه‌هایی باشد که متحمل خواهید شد و یک پیش‌بینی مالی برای برآورد درآمد شما را تشریح کند. توجه داشته باشید که این پیش‌بینی‌ها می‌توانند آینده و سرنوشت کسب و کار شما را تغییر دهند، بنابراین بادقت کاملی آن‌ها را بررسی نمایید.

اجاره

در مناطق پرتردد یا محله‌های پرطرفدار، اجاره معمولاً گران‌تر است. اجاره مبلغی است که شما ماهانه بر اساس متراژ فضا و ارزش ملکی مکان پرداخت خواهید کرد؛ بنابراین علاوه بر هزینه اولیه مکان فیزیکی، بازسازی و سایر هزینه‌های مربوطه، اجاره فروشگاه کسب و کار خرده فروشی خود را نیز در نظر بگیرید.

کالا

در مورد هزینه‌های کالا دو عنصر وجود دارد که باید در نظر بگیرید: هزینه اولیه کالای شما (قیمت خرید) و هزینه نگهداری یا هزینه موجودی. هنگامی که هزینه‌های موجودی اولیه را محاسبه کرده‌اید، می‌توانید هزینه‌های موجودی ماهانه را که بر بودجه جاری شما تأثیر می‌گذارد، پیش‌بینی کنید.

هزینه‌های کارکنان

حتی اگر در ابتدا کسب و کار خرده فروشی خود را به تنهایی اداره کنید، با رشد کسب و کارتان نیاز به استخدام کارمندان برای مدیریت کارهای روزانه خواهید داشت. علاوه بر حقوق کارمندان و سایر مزایا، باید هزینه آموزش و در برخی موارد سفر را نیز در نظر بگیرید.

فن آوری

برای اداره کارآمد کسب و کار خود، باید از همان ابتدا تکنولوژی و تجهیزات مناسبی را انتخاب کنید. راه اندازی یک کسب و کار خرده فروشی مستلزم استفاده از یک سیستم POS برای کمک به مدیریت موجودی، حقوق و دستمزد، پردازش تراکنش‌های داخل فروشگاه شما و … است.

علاوه بر کامپیوتر در محل فروش، شما همچنین باید یک سیستم امنیتی مانند دوربین و سایر دستگاه‌های امنیتی برای محافظت از محصولات در برابر سرقت و سایر جرایم مرتبط داشته باشید.

به یاد داشته باشید که لیست پیش‌بینی مالی همه چیز را شامل نمی‌شود و هزینه‌های دیگری مانند آب و برق، نرم‌افزار حسابداری خرده فروشی، بیمه کسب و کار، تجهیزات تجاری و سایر هزینه‌های پنهان نیز وجود دارند.

ثبت کسب و کار

دانستن چگونگی ثبت یک کسب و کار گامی مهم در یادگیری نحوه راه اندازی یک کسب و کار خرده فروشی است. قبل از ثبت کسب و کار، ابتدا باید نامی برای شرکت بیابید و سپس نوع ساختار قانونی مناسب خود را انتخاب کنید.

یک نام و علامت تجاری برای کسب و کار خود پیدا کنید و آن را ثبت نمایید

نام کسب و کار شما چیزی است که شما را از سایر شرکت‌های خرده فروشی مشابه شما متمایز می‌کند. توصیه می‌شود نامی را انتخاب نمایید که در ذهن مصرف‌کنندگان محصولات و مشتریان شما بماند و هدف و هویت برند شما را منعکس کند.

همچنین می‌توانید یک جستجوی مقدماتی در سیستم جستجوی علائم تجاری الکترونیکی اداره ثبت اختراع انجام دهید تا علائم تجاری موجود را که ممکن است شبیه به نام، آرم یا علامت تجاری مورد نظر شما باشد، بیابید.

پس از انجام این بررسی، درخواست علامت تجاری خود را آماده و ارسال کنید. داشتن علامت تجاری، کسب و کار شما را از اختلافات حقوقی پرهزینه نجات می‌دهد.

در مورد ساختار حقوقی خود تصمیم بگیرید و کسب و کارتان را ثبت کنید

اکنون که کسب و کار خرده فروشی خود را نام‌گذاری کرده و علامت تجاری خود را تعیین کرده‌اید، زمان ثبت آن فرا رسیده است. برای ثبت کسب و کار خود ابتدا باید ساختار قانونی و حقوقی آن را مشخص کنید.

چندین نوع ساختار قانونی برای مشاغل وجود دارد. شما می‌توانید به عنوان یک شرکت تک مالکی، یک LLC (شرکت با مسئولیت محدود)، یا یک شرکت عادی فعالیت نمایید.

ساختاری که انتخاب می‌کنید یک عامل تعیین‌کننده در میزان مالیات پرداختی شما خواهد بود. ساختار حقوقی کسب و کار شما، میزان حمایت قانونی‌تان، ساختار مالکیت کسب و کار و توانایی شما برای دریافت وجوه و سرمایه را تعیین می‌کند. بهتر است با یک وکیل تماس بگیرید تا در این فرایند به شما کمک کند.

نکته: شما می‌توانید کسب و کار خرده فروشی خود را به عنوان یک مالک انفرادی راه اندازی کنید. این ساده‌ترین ساختار قانونی برای انجام این کار است.

با این حال، اگر می‌خواهید به وام یا سایر منابع مالی جایگزین دسترسی داشته باشید، باید مدل کسب و کار خود را تغییر دهید. به طور کلی، یک LLC یا یک شرکت بزرگ بهترین جایگزین جهت جذاب کردن تجارت شما برای سرمایه‌گذاران یا وام دهندگان است.

مجوزها و بیمه کسب و کار خود را دریافت کنید

قبل از افتتاح یک کسب و کار خرده فروشی، باید مطمئن شوید که کسب و کار شما دارای مجوزهای لازم برای فعالیت است.

علاوه بر مجوزها، به بیمه کسب و کار نیز نیاز خواهید داشت. انواع بیمه‌ای که شما به عنوان یک خرده‌فروش به آن نیاز دارید عبارت‌اند از: بیمه‌نامه صاحب کسب و کار، بیمه مسئولیت عمومی و بیمه بیکاری کارگران. با این حال، بسیاری از اشکال اختیاری بیمه وجود دارد که کسب و کار شما می‌تواند از آنها بهره‌مند شود.

یک مکان خرده فروشی پیدا کنید

تصویری از یک مکان خرده فروشی

در فضای خرده فروشی، پیدا کردن مکان مناسب بدون شک یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که هنگام راه اندازی کسب و کار خود می‌گیرید. مکان کسب و کار شما عمدتاً به چهار عامل بستگی دارد: نوع محصولاتی که می‌خواهید بفروشید، بازار هدف و جمعیت آن، هزینه‌های مربوط به اجاره و میزان تقاضای مشتری.

اگر مکان کسب و کار خرده فروشی خود را در یک منطقه پر ترافیک تنظیم کنید، احتمالاً با طیف عظیمی از مشتریان روبرو خواهید شد. با این حال، انتخاب نامناسب می‌تواند تمام زحمات شما را بر باد دهد.

به یاد داشته باشید که مکان مناسب به مخاطبان هدف شما بستگی دارد. به عنوان مثال، فرض کنید در حال افتتاح یک بوتیک برای فروش جواهرات لوکس هستید.  در این صورت، باید محله‌ای را انتخاب کنید که ساکنان آن از سطح درآمد بالایی برخوردار باشند.

انتخاب مکان به بودجه شما نیز بستگی دارد؛ زیرا باید مکان مدنظر را بازسازی کنید و هزینه‌هایی همچون اجاره، پیش‌پرداخت و یا رهن را پرداخت نمایید. یک مکان خوب باید دارای سرویس بهداشتی برای کارکنان، اتاق‌های رختکن، فضای ذخیره‌سازی موجودی (انبار) و پارکینگ برای مشتریان و کارمندان شما باشد.

راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیک

حتی اگر مکان مناسبی را برای فروشگاه فیزیکی خود پیدا کرده‌اید، باز کردن یک فروشگاه آنلاین نیز ضروری خواهد بود تا به وسیله آن کسب و کار شما بیشتر دیده شود. ساخت یک سایت تجارت الکترونیک یک فرایند آسان است.

علاوه بر گسترش حوزه فروش خود، داشتن یک سایت تجارت الکترونیک به شما کمک می‌کند تأمین‌کنندگانی را پیدا کنید که می‌توانید از آنها به صورت عمده خرید کرده و در نتیجه سود بهتری داشته باشید.

تأمین‌کنندگان را انتخاب و آن‌ها را مدیریت کنید

قدم بعدی در یادگیری نحوه راه اندازی یک کسب و کار خرده فروشی، انتخاب تأمین‌کنندگان و فروشندگانی است که با آنها کار خواهید کرد.

در حالی که محل کسب و کار شما مهم‌ترین جنبه یک کسب و کار خرده فروشی موفق است، نوع فروشندگان و رابطه‌ای که با آنها دارید بر همه چیز از کیفیت محصولات گرفته تا تعداد مشتریانی که شما را انتخاب می‌‌کنند، تأثیر می‌گذارد. هنگام انتخاب تأمین‌کنندگان باید سه جنبه را در نظر بگیرید:

  • کیفیت محصول
  • هزینه محصولات
  • شهرت تأمین‌کننده

بودجه مربوط به تهیه محصولات را تعیین کنید. این بودجه باید شامل قیمت عمده‌فروشی محصول شما و هزینه‌های ارسال و تحویل باشد. تأمین‌کننده‌ای را پیدا کنید که بتواند تخفیف خوبی را در خرید به شما بدهد.

از تأمین‌کنندگان خود نمونه‌هایی از محصولات تولیدی آن‌ها را تقاضا کنید. این کار به شما امکان می‌دهد که به صورت حضوری از کیفیت محصول انتخابی اطمینان حاصل نمایید.

کیفیت محصول تنها چیزی نیست که باید در هنگام جستجو برای یک تأمین‌کننده به دنبال آن بود. شهرت تأمین‌کننده نیز مهم است. شما به یک شریک کاملاً قابل اعتماد نیاز دارید.

تصور کنید محصولاتی را سفارش می‌دهید که باید ظرف یک هفته تحویل داده شوند. عرضه‌کننده این کار را انجام نمی‌دهد و شما در نهایت موجودی خود را تمام می‌کنید.

در این حالت شما متحمل ضرر خواهید شد و این سناریویی است که باید از آن اجتناب کنید. از چندین خرده‌فروش در مورد شهرت یک تأمین‌کننده سؤال کرده و مطمئن شوید که می‌توانید به آنها اعتماد نمایید.

سعی کنید با چندین تأمین‌کننده در تماس باشید. این یک قانون طلایی است. تکیه بر یک یا دو تأمین‌کننده می‌تواند شما را در معرض خطر اتمام موجودی انبار قرار دهد. بهتر است  با یک وکیل مشورت کنید تا به شما در یافتن بهترین قرارداد ممکن کمک نماید.

کارکنان خود را استخدام  کرده و به آن‌ها آموزش دهید

تصویری از استخدام کارکنان

بعد از اینکه کسب و کار خرده فروشی خود را باز کردید و محصولاتتان را از تأمین‌کنندگان خود خریداری نمودید، باید افرادی را استخدام نمایید تا به شما در اداره کسب و کارتان کمک کنند.

اطمینان حاصل کنید که افراد مجرب و باهوشی را به کار خواهید گرفت. مطمئن شوید که کارکنان شما مهربان، خوش‌برخورد، قابل اعتماد و آماده باشند تا تجربه خرید مشتری در فروشگاه شما بهبود یابد.

روی یک سیستم POS خرده فروشی باثبات سرمایه‌گذاری کنید

راه اندازی یک کسب و کار خرده فروشی بدون سیستم POS مانند بردن کودکی به مدرسه آن‌ هم بدون کیف و کتاب است. استفاده از سیستم POS قلب کسب‌وکار خرده‌فروشی شما خواهد بود و به کارمندان شما کمک زیادی می‌کند.

یک سیستم POS ترکیبی از سخت‌افزار و نرم‌افزار است که به شما امکان می‌دهد هر نوع تراکنش را در فروشگاه خود بپذیرید و پردازش کنید. یک سیستم POS باید مبتنی بر فضای ابری باشد، به این معنی که می‌توانید فروش و سایر معاملات را در هر زمانی ردیابی کنید، آن هم زمانی که در فروشگاه خود نیستید.

اکثر نرم‌افزارها دارای ویژگی‌های ارزشمندی مانند مدیریت موجودی، ردیابی زمان، مجوزها و گزارش‌های ثبت صندوق، پردازش کارت اعتباری، ابزارهای بازاریابی CRM و ایمیل، ادغام پرداخت EMV و موبایل، گزارش‌های فروش، ردیابی تأمین‌کننده و بسیاری موارد دیگر هستند.

سؤالات متداول در مورد چگونگی راه اندازی کسب و کار خرده فروشی

در این بخش قصد داریم به چند نمونه از رایج‌ترین پرسش‌ها در زمینه راه اندازی کسب و کار خرده فروشی بپردازیم. شناخت و آشنایی با این پرسش‌ها و پاسخ‌ها می‌تواند در این موضوع به شما کمک کند.

چگونه یک کسب و کار پردرآمد را راه اندازی کنم؟

راه‌اندازی یک فروشگاه خیلی پیچیده نیست، فقط باید یک سری مراحل را به ترتیب دنبال نمایید. اول از همه، یک جایگاه سودآور پیدا کنید (به دنبال منطقه‌ای باشید که در آن کسب و کار خود را آغاز خواهید کرد).

در مرحله بعد، یک طرح تجاری بنویسید. این طرح به شما کمک می‌کند تا نیازها و هزینه‌های خود را به شکل بهتری برنامه‌ریزی کنید. قدم بعدی ثبت کسب و کارتان است. ثبت کسب و کار خرده فروشی در زمانی که به دنبال وام تجاری برای گسترش تجارت خود و افتتاح حساب تجاری هستید، ضروری خواهد بود.

علاوه بر مراحل فوق، باید مجوزهای لازم را دریافت کنید. قدم پنجم یافتن بهترین مکان برای کسب و کارتان است. قدم بعدی شناسایی بهترین تأمین‌کنندگان و فروشندگان است. آخرین مرحله سرمایه‌گذاری در یک سیستم نقطه فروش قوی خواهد بود، البته می‌توانید کار خود را با یک افتتاحیه بزرگ شروع کنید.

آیا کسب و کار خرده فروشی سودآور است؟

بازاریابی خرده فروشی و سودآوری به جایگاه و مشارکت شما در تجارت بستگی دارد. به عنوان مثال، گزارشی از وند( Vend) نشان داد که خرده‌فروشان جواهرات جزو ثروتمندترین‌ فروشندگان در جهان هستند.

بر اساس این گزارش‌، در حالی که متوسط ​​درآمد یک خرده فروش عادی 28094 دلار است، خرده‌فروشان جواهرات 36715 دلار در ماه درآمد دارند. برخی از سودآورترین مشاغل خرده فروشی عبارت‌اند از سلامت و تندرستی، کتاب‌فروشی‌ها، کامیون‌های غذای سیار و بوتیک‌های خرید لباس.

سخن پایانی | کسب و کار خرده فروشی

در این متن سعی کردیم به طور کامل در مورد راه اندازی کسب و کار خرده فروشی با شما صحبت کنیم. راه اندازی خرده فروشی الکترونیک در زیرمجموعه این مبحث قرار می‌گیرد.

اگر افراد کسب و کار خرده فروشی خود را به صورت اصولی را‌ه‌اندازی کنند،‌ احتمال رخدادهای ناگهانی که منجر به ضرر و کاهش سود خواهد شد، کاهش چشمگیری خواهد یافت.

در راه اندازی یک خرده فروشی الکترونیک می‌توان از نرم‌افزارهای مخصوص این کار استفاده کرد. امروزه راه انداختن کسب و کار اینترنتی رشد بالایی داشته و توانسته است بخش عظیمی از بازار را به تصرف خود دربیاورد. به طور کلی می‌توان گفت اصلی‌ترین مقدمه راه‌اندازی چنین مراکز فروشی،‌ مشاوره کسب و کار است.

این مقاله را به اشتراک بگذارید: 

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
این مقالات را از دست ندهید