نکاتی که یک فروشنده باید بداند

تصویری از یک فروشنده

فهرست مطالب

فروشندگان نقش مهمی در رشد هر کسب و کاری ایفا می‌کنند. بدون موفقیت آنها در معاملات، وجود یک سازمان معنایی نخواهد داشت.

بحث نکاتی که یک فروشنده باید بداند بسیار گسترده است. به عنوان یک نماینده فروش، باید روی تاکتیک‌ها، استراتژی‌ها، مهارت‌ها و تکنیک‌های خاص فروش تمرکز نمایید تا معاملات بیشتری را با موفقیت به پایان برسانید.

اگر می‌‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید فروش خود را افزایش دهید یا به دنبال نکاتی برای بهبود فروش هستید، راه درستی را انتخاب کرده‌اید. در این پست در مورد نحوه بهبود فروش با شما صحبت خواهیم کرد و چند نکته و ترفند فروش آزموده شده که به خوبی کار می‌کنند را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

1. یک پرسونا یا شخصیت خریدار ایجاد کنید و به آن پایبند باشید

یکی از بهترین نکات فروش، ایجاد پرسونا یا شخصیت خریدار(مشتری) برای فرایند فروش مؤثر است. با پرسیدن سؤالاتی مانند موارد زیر می‌توانید به راحتی این روند را طی کنید:

  • خریداران متعلق به کدام گروه سنی هستند؟
  • خریداران چه جنسیتی دارند؟
  • چقدر درآمد دارند؟
  • صلاحیت آنها چیست؟

گزینه‌های بالا فقط نمونه‌ای از مواردی هستند که باید در هنگام ساختن شخصیت خریدار خود در نظر بگیرید. گزینه‌های بیشتری را می‌توان به این روند اضافه کرد.

شما نباید نسبت به این امر بی‌تفاوت شوید. اگر می‌خواهید فروش بیشتری کسب کنید، باید به این روند پایبند باشید. انجام این کار به شما کمک می‌کند تا به طور مؤثر آینده را بررسی کنید.

یک نماینده فروش موفق کسی است که در مورد مشتریان بالقوه به خوبی تحقیق و بررسی کرده و از خود می‌پرسد آیا آنها برای محصول یا خدمات مربوطه گزینه مناسبی هستند یا خیر.

انجام این کار تضمین‌کننده این خواهد بود که می‌‌توانید مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید. در ادامه مبحث نکاتی که یک فروشنده باید بداند به موضوع دانش نسبت به محصول می‌پردازیم.

2. اطلاع از محصول در بحث نکاتی که یک فروشنده باید بداند

تصویری از یک فروشنده

خریداران امروزی به لطف تمام اطلاعات موجود در اینترنت، به خوبی از بازار آگاه هستند. فریب دادن آنها برای خرید محصول شما آسان نیست. شما باید اعتماد آنها را جلب کنید و این تنها زمانی امکان‌پذیر است که محصول خود را به صورت کامل بشناسید.

وقتی مشتری بالقوه از شما سؤالاتی در مورد محصول می‌پرسد باید اطلاعات کاملی را در اختیار او قرار دهید و رفتار مشتری را بسنجید.

همچنین، شناخت خوب محصول می‌تواند شما را یک متخصص جلوه دهد و به همین دلیل مشتریان احتمالی احساس خواهند کرد که می‌توانند روی شما حساب کنند. برای اینکه تأثیری ماندگار بر مشتریان بالقوه بگذارید و از تمام این نکات فروش استفاده کنید، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • طرح‌های قیمت‌گذاری مختلف
  • ROIیا میزان بازگشت سرمایه محصول یا خدمات
  • چگونه می‌توان محصول یا خدمات را بر اساس نیاز مشتری سفارشی کرد؟
  • مطالعات موردی برای اثبات مؤثر بودن محصول یا خدمات.
  • مسائل فنی که مشتری ممکن است در مورد آنها سؤال کند
  • ویژگی‌هایی که در آینده به محصول اضافه مي‌شوند یا محصولات جدید

3. قبل از ارائه خدمات به مشتری بالقوه، او را بشناسید

این یکی از کاربردی‌ترین نکات فروش است. هنگامی که تمام اطلاعات لازم مرتبط با مشتری بالقوه را به دست بیاورید، تبدیل آنها به مشتریان بالفعل آسان‌تر خواهد بود. قبل از ملاقات با مشتریان، همه چیز را در مورد نقاط قوت و ضعف آنها بیاموزید.

این امر نشان می‌دهد که شما به آنها علاقه دارید و تأثیر خوبی بر روی مشتریان بالقوه می‌گذارد. اطمینان حاصل کنید که برای به حداکثر رساندن فروش هربار که با مشتری روبرو می‌شوید، تحقیقات لازم را انجام دهید.

در ادامه نکاتی که یک فروشنده باید بداند به PAIN POINTS می‌پردازیم.

4. دغدغه‌های مشتری را درک کنید

به عنوان یک نماینده فروش، شما باید دغدغه‌های مشتری بالقوه را بفهمید. این یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین نکات فروش است که باید آن را رعایت نمایید.

اگر دغدغه‌ای وجود نداشته باشد، نیازی به خرید محصول نیست و متقاعد کردن آنها برای سرمایه‌گذاری در پیشنهادات مدنظر دشوار خواهد بود. دغدغه‌‌ها یا pain points معمولاً شامل موارد زیر خواهند بود:

  • دغدغه‌‌های مالی: مشتری ممکن است برای راه‌حل فعلی هزینه زیادی بپردازد و ممکن است بخواهد هزینه‌های خود را کاهش دهد.
  • دغدغه‌‌های بهره‌وری: شاید‌ راه‌حل فعلی زمان زیادی را از مشتری بگیرد و آنها می‌خواهند در این زمان صرفه‌جویی کرده و از آن استفاده بهتری کنند.
  • دغدغه‌‌های پروسه: مشتری بالقوه ممکن است به دنبال راه‌هایی برای بهبود فرایندهای تجاری باشد.
  • دغدغه‌‌های حمایت: احتمال دارد مشتریان بالقوه از حمایتی که ارائه‌دهنده موجود از آن‌ها می‌کند راضی نباشند.

با توجه به موارد فوق، می‌توانید بهترین راه را برای ارائه محصول یا خدمات خود به مشتریان بیابید. اگر دغدغه‌‌، مربوط به بهره‌وری پایین است، می‌توانید به مشتریان خود بگویید که چگونه محصول شما می‌تواند همان کار را سریع‌تر از ارائه‌دهنده فعلی آنها انجام دهد.

اگر به این فکر می‌کنید که چگونه می‌توان دغدغه‌‌‌های مشتری را پیدا کرد، در این قسمت به مجموعه‌ای از سؤالات مربوط به فروش اشاره می‌کنیم. این به شما کمک کنند تا درک بهتری از نقاط درد مشتری داشته باشید. از جمله این سؤالات می‌تواند به موارد زیر اشاره کرد:

  • چه چیزی مانع از رشد کسب و کار شما می‌شود؟
  • چه کارهایی زمان زیادی را می‌گیرند؟
  • مقام‌های بالاتر در جلسات شرکت در مورد چه بحثی صحبت می‌کنند؟
  • چرا مشتریان خود را از دست می‌دهید؟ و برخورد با مشتری باید چگونه باشد؟

5. تمرکز بر فروش راه‌حل‌ها نه فقط محصولات در بحث نکاتی که یک فروشنده باید بداند

تصویری از یک فروش

مشتریان بالقوه معمولاً در مورد مزایای یک محصول یا خدمات نگران نیستند، آنها فقط می‌خواهند بدانند چه چیزی در انتظارشان است. به جای ستایش از محصول یا خدمات خود، باید روی نشان دادن اینکه چگونه محصول یا خدمات شما می‌تواند درد مشتری را کاهش دهد تمرکز کنید.

بنابراین، شما باید تا آنجا که می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد مشتریان احتمالی (قبل از تماس با آنها) جمع‌آوری کنید. هنگامی که با آنها تماس گرفتید، سعی کنید چالش‌های آنها را درک کرده و محصول یا خدمات خود را به عنوان یک راه‌حل مناسب ارائه دهید. وقتی این کار را با درایت انجام دهید، می‌توانید انتظار نتایجی عالی را داشته باشید.

6. فعالانه گوش دادن

در پاسخ به این پرسش که فروشنده خوب چه ویژگی ‌هایی دارد؟ (در زمینه نکاتی که یک فروشنده باید بداند) باید گفت که وقتی فروشنده هستید، به جای تمرکز بر ویژگی‌های محصول، سعی کنید اجازه دهید تا مشتری بالقوه در مورد مسائل مدنظر خودش صحبت کند. شما فقط باید فرایند فکری آنها را درک کنید.

برای درک آنها باید شنونده فعالی باشید. حضور فیزیکی به تنهایی کافی نیست. گوش دادن فعال مهارتی است که باید با گذشت زمان آن را توسعه دهید. این روند مطمئناً به تحت تأثیر قرار دادن مشتری بالقوه کمک می‌کند؛ زیرا معمولاً مردم تشنه توجه هستند.

از این گذشته، تنها زمانی می‌توانید گفتگوهای عمیق‌تری با مشتریان بالقوه داشته باشید که 100% توجه خود را به آنها معطوف کنید. دانستن نیازهای مشتری احتمالی می‌تواند به شما در انجام معاملات بیشتر کمک نماید.

7. زمان خود را به خوبی مدیریت کنید

زمان برای همه افراد بسیار مهم است و هرگز نباید آن را هدر دهید. وقتی بتوانید از هر دقیقه خود به طور مؤثر استفاده کنید نتیجه‌ای فوق‌العاده را به دست می‌آورید.

برای مدیریت خوب زمان خود، همه چیز را در تقویم سازماندهی کرده و در ابتدای روز کاری به آن نگاه کنید.

فروشندگان بیشتر اوقات با مشتریان تعامل دارند. شما باید بدانید که وقتی تعامل و گفتگو از کسب و کار دور می‌شود چگونه بحث را ادامه دهید. همچنین لازم است زمان بیشتری را صرف مشتریان بالقوه‌ای کنید که درآمد بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورند. با این روش بهترین استفاده را از زمان خود خواهید برد.

8. استفاده از تکنولوژی در بحث نکاتی که یک فروشنده باید بداند

استفاده از ابزارهای مناسب برای برنامه‌ریزی جلسات (در زمینه نکاتی که یک فروشنده باید بداند) می‌تواند به شما در صرفه‌جویی زمان کمک کند و تأثیر خوبی بر مشتری بالقوه بگذارد.

یک برنامه مخصوص زمان‌بندی جلسه بهترین دوست شماست و به مشتری کمک می‌کند تا تاریخ و ساعت دلخواه خود را انتخاب نماید، آن‌ هم بدون اینکه نیازی به استفاده از ایمیل وجود داشته باشد.

شما فقط باید لینک جلسه خود را به اشتراک بگذارید. ابزار دیگری که می‌تواند به صرفه‌جویی در بخش عظیمی از زمان شما کمک کند، ابزار جستجو برای یافتن جزئیات تماس مشتریان است.

CRM ابزار ضروری دیگری برای مدیریت مشتریان بالقوه است و کاملاً ضروری خواهد بود.

9. از استراتژی فروش درون‌گرا استفاده کنید

رویکرد فروش درون‌گرا به شما کمک می‌کند تا با کسانی که به شما یا محصولتان علاقه نشان می‌دهند ارتباط برقرار کنید.

در این روش فروش، نمایندگان فروش بر روی دغدغه‌های مشتریان بالقوه تمرکز می‌کنند. آنها به جای تلاش برای فروش محصول یا خدمات، به عنوان مشاور ظاهر می‌شوند. با استفاده از یک استراتژی فروش درون‌گرا، مشتریان بالقوه‌ای را جذب خواهید کرد که به محصول یا خدمات شما نیاز دارند.

همان‌طور که برای آموزش مشتریان وقت می‌گذارید، آنها شما را به عنوان یک متخصص در نظر می‌گیرند و به شما اعتماد می‌کنند؛ بنابراین، زمانی که می‌خواهند راه‌حلی برای دغدغه‌های خود تهیه کنند، با شما تماس خواهند گرفت.

یکی دیگر از مزایای استفاده از استراتژی فروش درون‌گرا این است که می‌توانید بفهمید آیا یک مشتری بالقوه با محصول یا سرویس شما مطابقت دارد یا خیر.

توجه داشته باشید که 74 درصد مشتریان بالقوه بیش از نیمی از تحقیقات خود را قبل از تصمیم‌گیری برای خرید انجام می‌دهند!

10. از فروش تیمی استفاده کنید

فروش تیمی یکی دیگر از استراتژی‌های مربوط به نکاتی که یک فروشنده باید بداند است که شامل همکاری دو یا چند نماینده فروش در یک معامله خواهد بود. این رویکرد مهارت‌ها و توانایی‌های اعضای تیم را برای برنده شدن در معامله ترکیب می‌کند.

با این حال، فروش تیمی نیازی به حضور کل اعضای یک تیم ندارد. شما حتی می‌توانید یک متخصص از برخی بخش‌های دیگر شرکت را برای بهبود نتایج به تیم اضافه کنید.

به عنوان مثال، شخصی از تیم تولید ممکن است تردیدهای مشتری بالقوه را بهتر از بین ببرد؛ زیرا می‌داند چه چیزی در روند ساخت محصول انجام می‌شود. به طور کلی، فروش تیمی (مانند ترکیب نیروهای مختلف) برای رسیدن به نتیجه بهتر است.

11. برای دریافت بازخورد با مشتری تماس بگیرید

برای بهبود مهارت‌های فروش خود بهتر است با مشتری تماس بگیرید و نظرات آنها را جویا شوید. انجام این کار اگرچه به معنای کار بیشتر است، اما در درازمدت برای فروش شما مفید خواهد بود.

برای اینکه بفهمید آیا تماس شما موفقیت‌آمیز بوده است یا نه، باید بدانید که چرا تماس گرفته‌اید. تماس‌ها می‌توانند برای بررسی واجد شرایط بودن یک مشتری، برنامه‌ریزی یک جلسه یا پیگیری محصول باشند.

همچنین، با یک بررسی منظم می‌توانید دریابید که کدام یک از تماس‌ها اهداف فروش شما را برآورده می‌کند. وقتی به نتایج دلخواه نمی‌رسید، باید به تماس‌های ضبط شده گوش دهید و اشتباهاتی که مرتکب شده‌اید را جبران نمایید.

برخی از سؤالات موجود در این زمینه که به شما کمک می‌کنند عبارت‌اند از:

  • آیا مشتری بالقوه علاقه واقعی به گفتگو نشان داد؟
  • از چه زمانی مشتریان علاقه خود را از دست دادند؟
  • آیا توضیحات مربوط به فروش را به خوبی ارائه کردید؟
  • آیا به ایرادات مشتری بالقوه رسیدگی کردید و به سؤالات آنها پاسخ دادید؟
  • آیا در هنگام پاسخ دادن به سؤالات به اندازه کافی اعتماد به نفس داشتید؟

12. مهارت‌های نرم یا مهارت‌های ارتباطی

برای موفقیت به عنوان یک فروشنده (در زمینه نکاتی که یک فروشنده باید بداند)، باید معاملات بیشتری را به پایان برسانید. برای انجام این کار، باید با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنید. تنها زمانی که به طور مؤثر با مردم ارتباط برقرار نمایید می‌توانید انتظار نتایج بهتری را داشته باشید.

جهت پیشرفت در این زمینه به مهارت‌های نرم و ترفندهایی برای فروش بیشتر نیاز خواهید داشت. هنگام فروش به مهارت‌های فنی نیاز دارید، اما مهارت‌های نرم مهم‌تر هستند، زیرا به شما کمک می‌کنند تا با مشتری ارتباط برقرار کنید. شما باید بتوانید با انواع مختلف افراد کنار بیایید؛ چراکه این بخشی از شغل شماست.

فقط تصور کنید که یک محصول در سطح فوق‌العاده و آماده برای فروش دارید، اما فاقد مهارت‌های ارتباطی برای ارائه مزایای محصول به مشتری بالقوه هستید. در چنین شرایطی قطعاً نمی‌توانید به هدف خود برسید.

اگر با مهارت‌های نرم آشنایی ندارید جای نگرانی نیست چون می‌توانید به سرعت آن‌ها را یاد بگیرید. این مهارت‌ها شامل گوش دادن فعال، توانایی همدلی، انعطاف‌پذیری، مدیریت زمان، مهارت در سخنرانی عمومی و نشان دادن هوش هیجانی هستند.

به طور کلی، با تمرین منظم می‌توانید در کمترین زمان به یک حرفه‌ای تبدیل شده و با استفاده از این مهارت‌ها فروش خود را افزایش دهید!

13. پیگیری مؤثر در بحث نکاتی که یک فروشنده باید بداند

تصویری از یک فروشنده

مشتری بالقوه همیشه بار اول جواب مثبت نمی‌دهد. ممکن است قبل از دریافت پاسخ مثبت چندین بار پاسخ منفی بشنوید. تعداد زیادی از نمایندگان فروش به درستی این روند را پیگیری نمی‌کنند و همین امر باعث می‌شود تا فرصت‌های زیادی را از دست بدهند.

تحقیقات نشان می‌دهد که ۸۰ درصد از فروش‌ها (قبل از بستن قرارداد) به پنج بار پیگیری نیاز دارند. با این حال، 44٪ پس از یک بار پیگیری، معامله مدنظر را رها می‌کنند. این آمار به شما کمک خواهد کرد تا جدیت و اهمیت پیگیری‌ها را بسنجید. با استفاده از موارد زیر می‌توانید مهارت‌های پیگیری خود را تقویت کنید:

  • از مشتریان بپرسید که چه کانالی را برای پیگیری ترجیح می‌دهند؟(طوریکه آزاردهنده به‌نظر نرسد)
  • تمام مکالمات خود را با شفافیت کامل از قدم بعدیتان پایان دهید.
  • پس از بحث، یک ایمیل به مشتری از خلاصه صحبتی که با او داشتید ارسال کنید و به دنبال تأیید او باشید.
  • دلیل محکمی برای ارتباط با مشتریان احتمالی پیدا کنید.

14. بدانید چه زمانی باید از فروش معکوس استفاده کنید

به عنوان یک فروشنده، باید با اصل فروش معکوس آشنا شوید. اگر مشتری بالقوه به محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید علاقه نشان نمی‌دهد، وقت خود را برای جذب او تلف نکنید. وقتی مرتباً جملاتی مانند «به من ایمیل بزنید، به شما پاسخ خواهم داد» می‌گویند و هفته‌ها جواب درستی نمی‌دهند، معامله را رها کنید.

می‌توانید از استراتژی معکوس منفی استفاده کنید تا شانس خود را بسنجید. هنگامی که  مشتری بالقوه به شما پاسخ XYZ را می‌دهد، می‌توانید بگویید: مشتری می‌گوید XYZ، پس حرف او به معنی ABC است! آیا واقعاً باید حرف مشتری را به صورت نادرست فرض کنید؟

اگر پاسخ به سؤال قبلی مثبت باشد، می‌توانید دریابید که چگونه می‌توان مشتری بالقوه را متقاعد کرد. اگر مشتریان احتمالی احساس می‌کنند که محصول یا خدمات شما خارج از بودجه آنهاست و به همین دلیل است نمی‌توانند محصول مدنظر را خریداری نمایند، باید یک برنامه سفارشی (متناسب با بودجه آن‌ها) ایجاد کنید؛ بنابراین، این یک موقعیت برد – برد برای هر دو طرف و یک تاکتیک عالی برای فروش است.

15. رد شدن را به خوبی مدیریت کنید

هر معامله‌ای موفقیت‌آمیز نخواهد بود و رد شدن مشکلی ندارد. شما باید با استفاده از نکاتی که یک فروشنده باید بداند یاد بگیرید که چگونه بر رد پیشنهاد فروشتان غلبه کرده و به درستی با آن برخورد کنید. باید دریابید که چرا معامله مدنظر نتیجه نداد. بهترین راه این است که فوراً دلیل احتمالی را از مشتری جویا شوید.

این کار به شما کمک می‌کند تا بفهمید در کجا اشتباه می‌کنید و برای بهبود رویکرد خود چه کاری باید انجام دهید. نکته اصلی این است که شما همیشه می‌توانید از اشتباهات خود درس بگیرید و در فرایند فروش خود پیشرفت نمایید.

16. نقش مشتری بالقوه در سازمان را بشناسید

شما باید بدانید که با چه کسی (با توجه به نقش آنها در شرکت) سروکار دارید. گاهی اوقات، شما با کارمندی در سطح پایین‌تر صحبت می‌کنید که اختیار تصمیم‌گیری ندارد. با این حال، مواقعی نیز وجود خواهد داشت که باید با مدیرعاملی که منتظر است تا با راه‌حل خود او را تحت تأثیر قرار دهید، در تماس باشید.

شما باید خود را به خوبی برای هر سناریویی آماده کنید و بر اساس شخصی که با او تعامل دارید، پیشنهاد خودتان را ارائه دهید. علاوه بر این، مطمئن شوید که برای موفقیت در فروشندگی، به زبان فردی که با او در تماس هستید صحبت می‌کنید.

17. جستجو در بحث نکاتی که یک فروشنده باید بداند

جستجو یک فعالیت مداوم است و شما نمی‌توانید در هیچ نقطه‌ای از زمان بنشینید و استراحت کنید. شما باید چرخه فروش را ادامه دهید و برای انجام این کار، نیاز به جستجوی فرصت‌های جدید خواهید داشت.

همان‌طور که در بخش قبلی نکاتی که یک فروشنده باید بداند ذکر شد، می‌توانید از ابزارهایی استفاده کنید که جذب مشتری را آسان کند.

می‌توانید جزئیات مشتریان بالقوه‌ای که به نظر می‌رسد مطابق با محصول مدنظر هستند را دریافت کرده و با آنها تماس بگیرید؛ بنابراین، تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا به مشتریان بالفعل برسید، زیرا این کار طول چرخه را کوتاه می‌کند و سریع‌تر معامله خواهید کرد.

18. فرایند رسیدگی به مخالفت‌ها را بهبود بخشید

اگر بتوانید مخالفت‌ها را به خوبی مدیریت کنید، تبدیل “نه” مشتری به “بله” امکان‌پذیر است. برای این کار باید دانشی کافی از محصول خود و مزایا و معایب آن داشته باشید.

سعی کنید نگرانی‌های مشتری احتمالی را از قبل درک کنید، به جای اینکه منتظر بمانید تا آنها اعتراض و مخالفت خود را مطرح نمایند. به این ترتیب، مشتری بالقوه بهتر اعتماد خواهد کرد و به دنبال مشاوره گرفتن از شما خواهد بود.

19. همدلی در بحث نکاتی که یک فروشنده باید بداند

ایجاد اعتماد اولین قدم برای فروش است. تا زمانی که مشتری به شما اعتماد نداشته باشد، از شما خرید نخواهد کرد. آنها فردی را انتخاب می‌کنند که به او اعتماد دارند. باید تلاش کنید تا به یک شخص معتمد تبدیل شوید.

این امر ارتباط با مشتریان احتمالی را ضروری می‌کند و شما می‌توانید با نشان دادن همدلی این کار را انجام دهید؛ بنابراین، باید سعی کنید یک رابطه دوستانه با مشتریان بالقوه ایجاد کرده و رویکرد خود را بر اساس مهارت ‌های فروشندگی تنظیم کنید.

20. کیفیت را بالاتر از کمیت نگه دارید

تصویری از یک فروشنده

در حالی که ممکن است برای رسیدن به فروش بالاتر معاملات بیشتری انجام دهید، اما همیشه روی کیفیت تمرکز کنید. این یکی از بهترین نکات فروش است که شما به عنوان یک فروشنده حرفه‌ای یاد خواهید گرفت.

تمرکز بر روی کیفیت (در زمینه نکاتی که یک فروشنده باید بداند) می‌توانند به شما کمک کند تا به طور مداوم تجارت کنید. همواره باید اطمینان حاصل کرد که نهایت کیفیت به مشتریان عرضه می‌شود.

21. معیارهای فروش را از نزدیک زیر نظر داشته باشید

معیارهای فروش ضروری هستند. استفاده از معیارهای فروش با ردیابی منظم آنها امکان‌پذیر است. ردیابی معیارها یکی از بهترین نکات مربوط به افزایش فروش به شمار می‌آید. وقتی رویکرد خود را تنظیم و اصلاح می‌کنید، می‌توان به راحتی تعیین کرد که به چه میزان کار با مشتریان بالقوه خوب پیش رفته‌است.

تمرکز بر معیارهایی که با اهداف فروش شما همسو هستند ضروری است. هر زمان که افت اعداد را مشاهده کردید، باید نسبت به رفع مشکلات موجود در فرایند معامله اقدام نمایید.

22. به دنبال ارجاعات باشید

یکی از بهترین راه‌های موفقیت در کسب و کار، تبلیغات شفاهی است. مهم نیست چقدر پیشرفت می‌کنیم، روش‌های قدیمی هنوز هم کارایی دارند. ناگفته نماند که وقتی یک مشتری محصول شما را به یک مشتری بالقوه ارجاع می‌دهد، احتمال بیشتری دارد که مشتری بالقوه نیز به شما اعتماد کند.

در این شرایط می‌توانید به راحتی با مشتریان جدید ارتباط برقرار کرده و احتمالاً معامله‌های مدنظر را با سرعت بیشتری انجام دهید. این نشان می‌دهد که شما می‌توانید پایگاه مشتری خود را با استفاده از ارجاع (REFERRAL) توسعه دهید آن هم بدون پرداخت هیچ هزینه خاصی!

رد فروش در بحث نکاتی که یک فروشنده باید بداند

شما باید یاد بگیرید که چگونه بر اعتراض و مخالفت با فروش غلبه کنید و به درستی با آن برخورد نمایید. باید دریابید که چرا فروش نتیجه نداد و بهترین راه برای انجام این کار این است که فوراً دلیل را از مشتری جویا شوید.

رسیدگی به اعتراض در فروش چقدر مهم است؟

اگر بتوانید اعتراضات و مخالفت‌ها را به خوبی مدیریت کنید، تبدیل “نه” مشتری به “بله” امکان‌پذیر است. برای این کار باید دانش کافی از محصول و مزایا و معایب محصول خود را داشته باشید.

آیا معیارهای فروش مفید هستند؟

شما می‌توانید با استفاده از معیارهای فروش و ردیابی منظم آن‌ها سود ببرید. وقتی رویکرد خود را اصلاح می‌کنید، می‌توانید تعیین کنید که روند مربوطه چقدر موفق بوده‌است. می‌توانید روی معیارهایی تمرکز کنید که با اهداف فروش شما همسو هستند.

سخن پایانی

در این متن دیدیم که چگونه می‌توان با استفاده از نکاتی که یک فروشنده باید بداند، فروش را افزایش داد. شما می‌توانید با یادگیری مداوم مشاوره کسب و کار و تقویت مهارت‌های موجود، فروش خود چند برابر کنید.

استفاده از نکات فروشندگی و ترفندهای فروش ذکر شده در این متن می‌تواند به شما کمک کند تا نتایج بهتری نسبت به قبل داشته باشید. همچنین، شما می‌توانید راه‌های جدیدی را برای بستن معاملات بیشتر آزمایش نمایید؛ زیرا مطلقاً هیچ مانعی برای استفاده از خلاقیت شما در بحث فروش متقابل وجود ندارد.

گاهی اوقات، تفکر خارج از چارچوب به خوبی کار می‌کند و نتایجی عالی را به همراه خواهد داشت.

این مقاله را به اشتراک بگذارید: 

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
این مقالات را از دست ندهید