با کسب‌وکارهای کوچک پرسود در سال 2021 آشنا شوید

تصویری از کسب‌و‌کار کوچک

طی چند سال گذشته در سراسر دنیا شاهد پیدایش کسب‌و‌کارهای کوچکی بوده‌ایم که علی‌رغم ظاهر کوچک، سودهای کلانی برای صاحبان رقم زده‌اند. افزایش تعداد این کسب‌و‌کارها بی‌ربط به سطح بالای بیکاری، گسترش محبوبیت تجارت الکترونیک و پیشرفت خدمات طراحی وب نیست.

می‌توان گفت اکنون بهترین زمان ممکن برای برنامه‌ریزی و اجرای ایده‌های کسب‌و‌کارهای کوچک پرسود است. به همین خاطر قصد داریم در این مقاله با ۱۰ مورد از بهترین آن‌ها آشنا شویم. همراه ما باشید.

نکات مهم قبل از راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای کوچک پرسود

کسب‌و‌کارهای کوچک را می‌توان به‌عنوان نهادهای مستقلی تعریف کرد که کمتر از ۵۰۰ کارمند دارند. همه علاقه‌مندان به راه‌اندازی این کسب و کارهای کوچک پر درآمد باید با انواع ساختارهای تجاری و نحوه سازماندهی قانونی آن‌ها آشنا باشند. رایج‌ترین ساختارهای تجاری عبارتند از:

  • مالکیت انفرادی
  • مشارکتی
  • شرکت‌های سهامی
  • شرکت‌های با مسئولیت و تعهدات محدود
  • شرکت‌های تعاونی

انتخاب ساختار مناسب فوق‌العاده حائز اهمیت است؛ چراکه بر جنبه‌های مختلف کسب‌و‌کار از عملکردهای روزانه و مسائل مربوط به مالیات گرفته تا دارایی‌های شخصی، حفاظت‌های قانونی و خطرات احتمالی تاثیر می‌گذارد.

عوامل موفقیت کسب‌و‌کارهای کوچک پرسود

حتی کوچک‌ترین ایده‌های کسب‌و‌کار به این نیاز دارند که بدانیم چگونه آنها را به شکل موثری به اجرا در‌بیاوریم. صاحبان مشاغل باید بدانند چه عملکردی در حوزه مورد نظر موثر و مناسب است؛ به‌خصوص اگر بخواهند در یک صنعت پر از رقابت به موفقیت برسند.

در ادامه با چند مفهوم کلیدی مرتبط با موفقیت کسب‌و‌کارهای کوچک آشنا می‌شویم.

۱. دنبال تخصص باشید

کسب‌و‌کارهای موفق همیشه حرف تازه‌ای برای گفتن دارند و چیز تازه‌ای ارائه می‌کنند، حتی اگر محصولات و خدماتشان مشابه سایر محصولات و خدمات آن صنعت باشد. می‌توانید بخشی از خدمات خود را به ارائه محصولات منحصربه‌فرد و تخصصی اختصاص دهید که رقیبانتان توجهی به آن ندارند.

۲. مدام شبکه‌سازی کنید

هیچ مدیری و هیچ کسب‌و‌کاری در انزوا رشد نمی‌کند و موفق نمی‌شود. برقراری ارتباط با متخصصان صنعت مورد نظر، به صورت حضوری یا آنلاین، تضمین می‌کند صاحبان مشاغل همیشه در جریان پیشرفت‌های جدید باشند. همچنین این فرصت را دارند تا روابط طولانی ‌مدت ایجاد کنند که برای هر دو طرف سودمند باشد.

۳. از بازاریابی دیجیتال استفاده کنید

تصویری از بازاریابی آنلاین

اکثر کسب‌و‌کارهای کوچک پرسود به حضور آنلاین خود به چشم یک ضرورت نگاه می‌کنند. چون یکی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌ها برای مشتری‌یابی و درآمدزایی بیشتر است. هیچ کسب‌و‌کاری نیست که از ابزارهای رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو) سود نبرد.

۴. ادای مشاغل بزرگ را در بیاورید

همه مشاغل کوچک می‌توانند از سیستم‌ها و شیوه‌هایی استفاده کنند که کسب‌و‌کارهای بزرگ از آن‌ها بهره می‌برند. اتخاذ این شیوه‌ها مطمئنا برای تمام کسب و کارهای جدید در دنیا به نتایج خوبی منجر خواهد شد.

کدام کسب‌ و ‌کارهای کوچک درآمد زیاد دارند؟

یکی از رایج‌ترین نگرانی‌های افراد موقع ارائه ایده‌های عالی کسب‌و‌کار این است که آیا این ایده پولساز است؟ قبل از هر کاری باید از سودآوری ایده خود مطمئن شوید. در این بخش با چند ایده عالی برای درآمدزایی آشنا می‌شویم:

  • تجارت الکترونیک: یکی از راحت‌ترین گزینه‌ها فروش آنلاین محصولات از طریق پلتفرم‌های تجارت الکترونیک است. شما می‌توانید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در اینترنت بفروشید و از آن درآمد کسب کنید.
  • دراپ شیپینگ: یکی دیگر از مشاغل خانگی کسب و کارهای کوچک پرسود، راه‌اندازی شغل دراپ شیپینگ است. ابتدا یک فروشگاه آنلاین راه‌اندازی کرده و برایش بازاریابی کنید. بعد از آن فقط باید سفارش بگیرید، آن را در اختیار تامین ‌کننده بگذارید کسی که محصول نهایی را برای مشتری خواهد فرستاد.
  • طراحی و توسعه وب: این روزها موفقیت همه کسب‌و‌کارها به راه‌اندازی یک وب‌سایت حرفه‌ای گره خورده است. بنابراین فعالیت در زمینه طراحی و توسعه وب می‌تواند فوق‌العاده سودآور باشد. خوشبختانه با وجود منابع آنلاین و دوره‌های متعدد در دسترس، راه‌اندازی این کسب‌و‌کار کوچک دیگر کار سختی نیست.
  • بازاریابی دیجیتال: در دنیای مدرن همه شرکت‌ها به کپی‌رایتینگ (نوشتن متن‌‌های تبلیغاتی)، تجزیه و تحلیل و مدیریت رسانه‌های اجتماعی نیاز دارند و حاضرند مبالغ زیادی در این زمینه‌ها هزینه کنند.

10 مورد از موفق‌ترین کسب‌و‌کارهای کوچک پرسود

حین طوفان فکری برای ایده‌های بالقوه کسب‌و‌کارهای کوچک پرسود، همیشه حواستان به ایده‌هایی باشد که معمولا موفق‌تر از بقیه هستند. این‌گونه می‌توانید با شناسایی شکاف‌های ندیده شده بازار، بهترین ایده‌ها را انتخاب کنید. در این بخش با ۱۰ مورد از موفق‌ترین شغل های آینده دار آشنا می‌شویم.

1. طراح اپلیکیشن

فعالیت به عنوان برنامه‌نویس به سرمایه‌گذاری اولیه و منابع چندانی احتیاج ندارد. این یعنی تقریبا هرکسی که استعداد برنامه‌نویسی داشته باشد، می‌تواند در مدت زمان کوتاه یک برنامه سرگرم‌کننده یا مفید بسازد و روانه بازار کند. شرط موفقیت ارائه یک ایده ناب است که تاکنون اجرا نشده باشد.

برای آنکه درک خوبی از سودآوری این حوزه صنعت داشته باشید، کافی است بدانید کاربران اپلیکیشن‌های موبایلی فقط در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۸ میلیارد دلار برای این برنامه‌ها هزینه کرده‌اند.

2. مربی ورزش در خانه

تصویری از مربی ورزش در خانه

یک گزینه دیگر برای شروع کسب و کار کوچک خانگی فعالیت به‌عنوان مربی ورزشی در خانه است که موفقیت در آن به منابع اولیه بسیار کم و البته پتانسیل بالا نیاز دارد. در ابتدای کار باید بتوانید برخی تجهیزات اولیه را خریداری کرده و با مشتاقان ورزش ارتباط برقرار کنید.

یادتان باشد موفقیت در این زمینه ابدا ارتباطی به مدرک یا گواهی‌نامه‌های بین‌المللی ندارد. کافی است بتوانید رضایت افراد را جلب کنید و از برندسازی شخصی و رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید.

3. خدمات نظافتی یکی از کسب‌و‌کارهای کوچک پرسود

راه‌اندازی خدمات نظافتی نیز یکی از ایده‌های جالب کسب و کارهای کوچک پرسود در ایران است. در دنیای مدرن امروز زن و مرد هر دو شاغل‌اند و فرصت زیادی برای نظافت منزل ندارند. این یعنی همیشه افراد زیادی هستند که دنبال خدمات نظافتی باکیفیت می‌گردند و پیداکردن مشتری کار سختی نیست.

4. کپی رایتر آزادکار

یکی دیگر از کسب‌و‌کارهای کوچک پرسود فعالیت به‌عنوان کپی‌رایتر آزادکار است. کافی است قلم خوبی داشته باشید و دسترسی‌تان به اینترنت همیشه برقرار باشد. البته داشتن دانش کلیدی در زمینه بهینه‌سازی موتورهای جستجو، آشنایی با بهترین شیوه‌های محتوانویسی و فعالیت در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مستقیما بر فعالیت شما تاثیر می‌گذارد. اگر دنبال یک کسب‌و‌کار کوچک با انعطاف‌ پذیری زیاد و هزینه کم هستید، تجربه کپی‌رایتینگ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

5. مشاور املاک و مستغلات از جمله کسب‌و‌کارهای کوچک پرسود

شاید شروع یک کسب‌و‌کار مشاور املاک در قدم اول چالش ‌برانگیز به نظر برسد، اما پتانسیل فوق‌العاده بالایی برای موفقیت دارد. علاقه‌مندان می‌توانند با شرکت در دوره‌های آموزشی و موفقیت در امتحان مربوطه، به‌راحتی مجوز راه‌اندازی دفتر مشاور املاک را کسب کنند. از آن پس می‌توانند با خرید و فروش املاک یا اجاره ملک‌ها جریان کسب درآمد را آغاز کنند.

تجارت املاک و مستغلات در هر مقیاسی قابل‌ اجراست و فقط به تعهد و هوشمندی نیاز دارد.

6. طراح گرافیک آزادکار

طراحان گرافیک هم مثل کپی رایترها می‌توانند بر اساس توانمندی‌های هنری خود یک کسب‌و‌کار کوچک اما موفق راه‌اندازی کنند. خیلی از مشاغل محلی و آنلاین برای طراحی لوگو، نمای وب‌سایت و ایجاد هویت بصری در رسانه‌های مختلف در پی طراحان گرافیک خبره می‌گردند. کافی است چند نمونه کار چشمگیر داشته باشید تا برای پروژه بعدی خود، شما را انتخاب کنند.

7. تدریس خصوصی یکی از بهترین کسب‌و‌کارهای کوچک پرسود

تصویری از تدریس خصوصی آنلاین

همیشه هستند کسانی که برای ادامه تحصیل یا یادگیری انواع علوم و هنرهای جانبی و یا آمادگی برای امتحان سراغ معلم خصوصی می‌روند و از او کمک می‌گیرند.

خوشبختانه این روزها پلتفرم‌های کنفرانس ویدیویی و برنامه‌های جلسات تصویری، ارائه خدمات آموزشی را به‌قدری راحت و کم‌هزینه کرده‌اند که تقریبا هر کسی می‌تواند دانسته‌هایش را در بستر اینترنت آموزش دهد و یکی از کسب‌و‌کارهای کوچک پرسود  را راه بیاندازد.

8. محوطه‌سازی

بعد از طراحی و ساخت خانه یا دفتر کار، اولین دغدغه صاحب ملک محوطه‌سازی است. آن‌ها می‌خواهند فضای بیرونی به اندازه فضای داخلی زیبا و قابل ارائه به نظر برسد، اما همه تخصص و تجهیزات لازم را ندارند. به همین خاطر شغل محوطه‌سازی یکی از پرطرفدارترین مشاغل کوچک است که شروع آن دردسر خاصی ندارد. کافی است سرمایه اولیه برای خرید تجهیزات این کار را داشته باشید و با کمی مطالعه اطلاعات کافی در زمینه باغبانی به‌دست آورید.

9. تعمیرات و بازسازی خانه

فرایند تعمیرات و بازسازی خانه یکی از مشاغل سودآور است و شرط اصلی موفقیت در آن را می‌توان خلاقیت فرد دانست. اگر احساس می‌کنید ایده‌های جالبی برای تعمیر و نوسازی خانه‌های قدیمی دارید، با ابزارهای مقدماتی شروع کنید و کم‌کم دانش و مجموعه ابزارهای خود را گسترش دهید.

10. پرستار کودک از جمله کسب‌و‌کارهای کوچک پرسود

این هم یکی دیگر از کسب‌و‌کارهای کوچک پرسود است که به لطف زندگی مدرن امروز مشتریان زیادی دارد. حتی والدینی که فرصت کافی برای مراقبت از کودکان خود دارند، گاهی برای مراقبت از کودکان خود از این افراد کمک می‌گیرند. به همین خاطر اگر بتوانید اعتماد والدین را با سابقه خوب خود جلب کنید، شغل مراقبت از کودک می‌تواند شغل خوبی برای شروع باشد.

بهترین کسب و کار برای شروع چیست؟

اکنون بعد از مطالعه این مقاله ممکن است بپرسید برای شروع، بهترین کسب و کار کوچک چیست؟

برای شروع، بهترین کسب‌و‌کار همانی است که مطابق با استعدادها، توان‌مندی‌ها و تجربه‌های فرد باشد. چراکه اولین اصل موفقیت کسب‌و‌کار، تسلط کامل بنیانگذار به زیر و بم آن حرفه است. انواع کسب و کار کوچک که در بخش قبل معرفی کردیم، همگی برای شروع فوق‌العاده‌اند. باید ببینید کدام کار با روحیات شخص شما سازگار است و احساس رضایت و تعهد را در شما زنده می‌کند.

برخی از بهترین فهرست مشاغل که آینده روشنی در انتظار آن‌هاست، عبارت‌اند از:

  • اداری و پشتیبانی. این مشاغل در زمینه مدیریت عمومی، مدیریت پرسنل، وظایف دفتری و خدمات سرایداری خدمات ارائه می‌دهند.
  • مشاور املاک. این صنعت شامل خرید، فروش و اجاره املاک است؛ حتی ممکن است ارزیابی ارزش اموال را نیز شامل شود.
  • خدمات رفاهی. تمرکز این صنعت بر تامین برق، گاز، آب و فاضلاب برای ساکنین است. همچنین خدماتی مانند تولید، توزیع و درمان را شامل می‌شود.

نتیجه‌گیری

هدف ما از نوشتن این مقاله معرفی کسب‌و‌کارهای کوچک پرسود بود که می‌توانید همین امروز با کمترین هزینه آغاز کنید. مشاغلی که در حال حاضر بازار کار قابل‌ توجهی دارند و آینده خوبی در انتظار آن‌هاست.

اما یادتان باشد هیچ تضمینی برای موفقیت یا شکست کسب‌وکارها وجود ندارد و این شمایید که با برنامه‌ریزی و تلاش کافی جایگاه خود را در صنعت حفظ کرده و ارتقا می‌دهید.

امیدواریم این مقاله ایده‌های خوبی برای شروع در اختیار شما عزیزان گذاشته باشد. در پایان توصیه می‌کنیم برای آشنایی با عملکرد موفق شرکت مدیریت توسعه ایده خلاق ایرانیان در زمینه راه‌اندازی کسب‌و‌کار، صفحه پروژه‌های شرکت ایده را مطالعه کنید.

این مقاله را به اشتراک بگذارید: 

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
این مقالات را از دست ندهید