متاورس؛ دنیای مجازی در دل حقیقت

اصطلاح متاورس، اولین بار در سال ۱۹۹۲ توسط نیل استفنسون (Neal Stephenson)، نویسنده رمان‌های علمی- تخیلی ابداع و در رمان تصادف در برف (Snow Crash)  به کار برده شد.

متاورس تصویری از یک دنیای مجازی‌ است که در دل دنیای حقیقی وجود دارد. آنچه استفنسون ربع قرن پیش از تخیل خود آفرید، حالا عاشقان فناوری را به هیجان آورده است. 

متاورس از دو بخش متا (Meta) و ورس (Verse) تشکیل شده است؛ متا یعنی ((ماورا))و ورس هم یک اشتقاق معکوس از کلمه «Universe» است. در نتیجه متاورس یعنی دنیایی ماورایِ دنیای حقیقی ما.

شرکت فیس‌بوک،‌ غول حوزه فناوری، یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه متاورس است. این شرکت پیش‌تر بودجه‌ای ۵۰ میلیون دلاری برای توسعه پروژه متاورسی خود کنار گذاشته بود.

کاربردهای متاورس

  • ملاقات های مجازی و قرارهای کاری
  • آموزش مجازی
  • کسب درآمد از بازی ها
  • خرید آنلاین
  • برگزاری جشن ها و کنسرت ها
  • تغییر تعاملات اجتماعی
  • خرید املاک و مستغلات 
  • کسب درآمد

برندهایی که حضور قوی در متاورس دارند: 

  • Nike 
  • Adidas
  • Facebook 
  • Gucci 
  • Dolce & Gabbana
  • Puma

انواع فرصت‌های شغلی که با متاورس ترند شده‌اند:

  • طراحی گرافیک 
  • توسعه‌دهندگان Metaverse
  • معماران 
  • هنرمندان مبتکر در هنرهای تجسمی
  • توسعه‌دهنده NFT
  • میزبان کازینو
  • دلال املاک
  • مجری رویدادهای مجازی
  • معلم یا مربی در فضای مجازی سه بعدی
  • مدیر انجمن‌ها و فضای متاورسی

 

شما چه آینده ای برای این دنیای جدید متصور هستید ؟

این مقاله را به اشتراک بگذارید: 

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
این مقالات را از دست ندهید