آموزش فروشندگی پوشاک به زبان ساده

تصویری از فروشندگی پوشاک

در حالی که برون‌گرا بودن ممکن است فرد را به یک فروشنده خوب تبدیل کند، اما برون‌گرایی ضروری نیست. در بحث آموزش فروشندگی پوشاک، حساس بودن به نیازهای دیگران یک لازمه اصلی خواهد بود. فروشندگان برتر با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنند و بادقت گوش می‌دهند تا بفهمند آن‌ها چه می‌خواهند.

وقتی مشتری به فروشگاه لباس شما می‌آید، دوستانه رفتار کنید و آماده فروش باشید. در ادامه آموزش فروشندگی لباس به برخی از موارد می‌پردازیم که در زمینه مهارت های فروشندگی پوشاک به شما کمک خواهند کرد.

اهمیت شمایل یا image در زمینه آموزش فروشندگی پوشاک

استایل خود را با استفاده از لباس‌هایی که می‌فروشید تکمیل کنید. به عنوان مثال، اگر برای خانم‌هایی که در ادارات کار می‌کنند لباس‌های اداری شیک ارائه می‌کنید، باید خودتان نیز از همان نوع لباس‌ها استفاده نمایید.

اگر بیشتر اوقات شلوار جین و تیشرت می‌پوشید، برای محل کارتان یک لباس متفاوت بر تن کنید! بهتر است شبیه چیزی باشید که مشتری به دنبال آن است و باید در این زمینه خوب به نظر برسید.

قابلیت نزدیک شدن یا Approachability

تصویری از پوشاک

در ادامه بحث آموزش فروش پوشاک باید گفت بهتر است برای مشتریان همواره قابل دسترس باشید. طرز برخورد ضعیف ممکن است مشتریان را از دوباره خرید کردن باز دارد. با نگاه به چشمان مشتریان، لبخند زدن و صرف زمان برای پاسخگویی به سؤالات و کمک به آنها، تجربه خرید را دلپذیر کنید.

مؤدب باشید و فراموش نکنید که از مشتریان تشکر نمایید. طوری رفتار کنید که انگار مشتری تنها دلیل حضور شما در فروشگاه است.

کارمندانی که می‌خواهند به مشتریان خود کمک کنند (مانند یک فروشنده حرفه‌ای پوشاک)، موجب افزایش درآمد فروشگاه خواهند شد. علاوه بر این، بهتر است کلمه لطفاً را همواره به کار ببرید.

یکدلی یا Empathy

در ادامه نکات مربوط به فروشندگی حرفه‌ای و آموزش فروشندگی پوشاک قصد داریم به بحث همدلی بپردازیم. شما باید با مشتریان خود همدل شوید. برخی از مشتریان خجالتی هستند و توسط یک فروشنده تهاجمی و برون‌گرا مرعوب خواهند شد.

سایر مشتریان نیز ممکن است بخواهند به صورت مستقیم با شما صحبت کنند. با شخصیت مشتری خود سازگار شوید تا او احساس بهتری داشته باشد. یک مشتری که در فروشگاه شما راحت باشد، محصولات بیشتری را خریداری خواهد کرد. روان‌شناسی مشتری به این موضوع تعلق دارد.

معرفی فواید در زمینه آموزش فروشندگی پوشاک

تصویری از فروشندگی پوشاک

روی مزایای لباس و اینکه چگونه این مزایا مشکلات مشتری را حل می‌کند تمرکز کنید. به عنوان مثال، پارچه‌ها و لباس‌های بی‌نیاز به اتو کردن باعث صرفه‌جویی در وقت افراد می‌شوند.

شلوارهای خاکی برای روزهای جمعه و اوقات فراغت معمولی عالی هستند. شاید کفشی که می‌فروشید در عین شیک بودن فوایدی برای سلامتی داشته باشد. مزایای محصولات خود را برای مشتری ذکر کنید.

سؤال پرسیدن

سؤالاتی با پایان باز (مانند “حالت چطور است؟”) بپرسید، مشتری ممکن است اطلاعات مهمی را به شما بدهد و با شما گرم بگیرد. به او اجازه دهید صحبت نماید و احساس کند که شما یک دوست هستید.

هرچه اطلاعات بیشتری از مشتری دریافت کنید، احتمال فروش شما بیشتر می‌شود. این یکی از طلایی‌ترین نکات فروشندگی پوشاک است.

سخن پایانی

در بحث آموزش فروشندگی پوشاک به مواردی در زمینه نحوه فروشندگی پوشاک و به طور کلی آموزش فروش محصول در بخش پوشاک پرداختیم.

امروزه شناخت مهارت‌‌های فروشندگی پوشاک یکی از مهم‌ترین مواردی است که شاغلین حاضر در این عرصه باید به آن بپردازند. بحث مشاوره مدیریت و موضوعات مربوط به فروشندگی حرفه ای نیز در همین رده قرار می‌گیرند.

این مقاله را به اشتراک بگذارید: 

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
این مقالات را از دست ندهید